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Lista de engines

  1. #1
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    Lista de engines

    Aquí les muestro una lista con muchos Game Engines, todavía no he elegido el mío.
    * Basic4GL - Programación en BASIC para Windows con soporte OpenGL (2D y 3D)
    http://www.basic4gl.net/.
    * Panda3D - Engine 3D gratuito usado en la creación de TonTown por Disney. (Python, C++)
    http://www.panda3d.org/.
    * Glest - Juego de estrategia (RTS) en 3D completamente personalizable y gratuito.
    http://www.glest.org/.
    * JClic - Conjunto de aplicaciones informáticas para poder realizar rompecabezas, asociaciones, ejercicios de texto, palabras
    cruzadas, y muchas otras actividades educacionales (JAVA).
    http://clic.xtec.net/octogono/jclic/index.htm.
    * Quest Pro - Creador de aventuras de texto sin programación. (comercial)
    http://www.axeuk.com/quest/index.htm.
    * Índice de Páginas - Juegos pequeños y gratuitos en español para niños.
    http://www.indicedepaginas.com/juegos.html.
    * The Nebula Device - Engine 3D multiplataforma para la programación de juegos en C++ (Open Source)
    http://www.radonlabs.de/nebula.html.
    * VERGE - Este es un programa qué te ayudará a crear juegos específicamente de tipo RPG.
    http://www.verge-rpg.com/.
    * Game Editor - Sistema para el desarrollo de juegos 2D para Windows, Pocket Linux, sin programación. (comercial)
    http://game-editor.com/.
    Última edición por 3dpoder; 12-01-2009 a las 11:07

  2. #2
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    Lista de engines

    Este me parece que no lo has puesto: Construct.

  3. #3
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    Lista de engines

    Te falta Irrlicht. Es gratuito y creo que bastante completo.

  4. #4
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    Lista de engines

    Madre mía que pedazo de lista, necesitaré tres días para revisarla, pero prometo que lo haré, un aporte muy interesante, muchas gracias Sadyk.

  5. #5
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    Lista de engines

    Te falta Blender.

  6. #6
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    Jun 2008
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    Lista de engines

    Aún no la he leído entera, la copié de otro foro. Pero si facilitáis todos los que conocéis, mucho mejor. Tengo que denunciar a los del foro por no poner Blender.

  7. #7
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    Lista de engines

    Esta genial la lista, creo que te falta uno muy importante: Ogre http://www.ogre3d.org.
    daelonik.com
    Daelon Game Art Tutorials

    Fotografidas daelonianas

    "Haz a los demas.. antes de que ellos me lo hagan a mi" Igor

  8. #8
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    Lista de engines

    Daelon el Ogre 3d se podría llamar Game Engine? Yo creo que es solo la parte gráfica por lo que tengo entendido, corrígeme si me equivoco.

  9. #9
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    Jun 2007
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    Lista de engines

    Fantástica lista, muchas gracias.
    lo tengo muy claro

    una de dos, o ellos dan el salto a la modernidad

    o nos arrastrarán al medievo


  10. #10
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    Jan 2009
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    Lista de engines

    Un engine del que no se conoce mucho Esenthel, procedente de Polonia. E*sen**thel, c*om. Gratuito para uso no comercial.

    Herramientas: world editor, GUI editor, Mesh editor, calculator, converter, functions, icons, image viewer, mouse extend, pak viewer, synchronizer.

    Texturas: each texture is required todo be in GFX format, however importing of bmp (*.png) (*.jpg) tga ds formats is allowed.

    Tipos de Mesh que soporta:
    3ds - 3d Studio (Mesh, no custom normals).

    Ase - ASCII scene export (Mesh).

    Obj - Wavefront obj (Mesh).
    Wrl - Vrml97 (Mesh).

    X - DirectX (Mesh + skin + animation).

    Xml - Ogre xml (Mesh + skin + animation).

    Sonido:
    Wav - Wave - No compression.

    Og - (*.ogg) vorbis - Lossy compression.

    Video:
    Theora - (*.ogg), ogm, ogv.

    Después de instalarlo he probado algunos ejemplos, todavía no he podido probarlos todos, que vienen en archivos de código fuente del C++ (.cpp). Estos son:
    Básicos:
    Start, cpp, drawing, cpp, input, cpp, image, cpp, cache, cpp, GUI, cpp, 3d.cpp, Mesh, cpp.

    Avanzados:
    *geometría: Camera, cpp, Matrix.cpp.
    *gráficos: 2d effects, cpp, color transformations, cpp, colors hsb.cpp, dynamic image, cpp, font make, cpp, import image, cpp, VI-vertex index buffer, cpp.
    *GUI: bars, cpp, buttons, cpp, tabs, cpp, window menú, cpp, list, cpp, Combo Box.cpp, game menú, cpp, loading GUI objects, cpp, extending GUI objects, cpp, múltiple viewports, cpp.
    *misc: calculator, cpp, config, cpp, CPU, cpp, cursor, cpp, drag&drop, cpp, file, cpp, filefind, cpp, filetext, cpp, io Path, cpp, memory, cpp, number, cpp, pak, cpp, paque create, cpp, pathfind, cpp, random, cpp, sort, cpp, states, cpp, sort, cpp, states, cpp, hilos, cpp, hilos2.cpp, video playback, cpp, zip, cpp.
    *sonido: music, cpp, sound, cpp, sound 3d.cpp, volume groups, cpp.
    *net: downdload, cpp, socket, cpp.
    *animación: animation, cpp, skeleton points, cpp, blending, cpp, manual editing, cpp.
    *physics: physics, cpp, multi shaped actor, cpp, joints, cpp, joints 2.cpp, controllers, cpp, testing, cpp, detecting objects under cursor, cpp, grabbing, cpp, Physical meshes, cpp, ragdoll, cpp, vehicle, cpp, Cloth, cpp.
    *rendering: rendering, cpp, Sky, cpp, Fog, cpp, bumpmapping, cpp, viewport, cpp, Motion Blur, cpp, materiales, cpp, shadows, cpp, Volumetric lights, cpp, Ambient Occlusion, cpp, early z.cpp, Bloom, cpp, Depth of Field, cpp, particles, cpp, blod, cpp, explosión, cpp, Layered clouds, cpp, Volumetric clouds, cpp, water, cpp, markers, cpp, Mesh outline, cpp, láser and electricity, cpp, multi-threaded rendering, cpp.
    *Mesh: Grass, cpp, Grass 2.cpp, sepárate parts rendering, cpp, Terrain, cpp, tre, cpp.
    *demos: auto Depth of Field, cpp, day night cycle, cpp, facial animation, cpp, lights, cpp, nature, cpp.
    *game basic: character, cpp, world, cpp, world with character, cpp, lights, cpp, saving and loading, cpp, pathfind, cpp, dors, cpp, custom parameters, cpp, extending game object class, cpp, dynamically created objects, cpp, waypoints, cpp, character animations, cpp, character default animations, cpp, character facial animations, cpp, character ragdoll, cpp, Camera modes, cpp, Camera Collisions, cpp, object references, cpp, big overlays, cpp.
    *simple Project (simula el proceso de un juego convencional, pero no contiene ningún juego. Para que funcione tienes que, agregar todos los archivos.cpp y.h de la carpeta): intro, cpp, menú, cpp, main, cpp, game, cpp.
    Última edición por IsGreen; 14-01-2009 a las 19:37

  11. #11
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    Esenthel. Muy completo. Incluye funciones de gráficos 2d/3d, sonido, física (utiliza PhysX). Requisitos:
    -Microsoft visual C++ 2008 express edition.

    DirectX SDK nov08.

    PhysX system software.

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  12. #12
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    Me ha llamado la atención el Essentels, hace falta programar? En que lenguaje?

  13. #13
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    Me ha llamado la atención el Essentels, hace falta programar? En que lenguaje?
    Utiliza C++. Sintaxis sencilla y clara.

    Herramientas que ahorran tiempo de programación:
    -World editor o editor de niveles.

    Mesh editor donde escalar y preparar para el engine los modelos 3d utilizados en el juego.

    Gui editor donde configurar las ventanas con botones, barras de desplazamiento, checkbox, imágenes, texto, etc.

    Adjunto archivos.cpp de ejemplo y referencia, (no he enviado 10 mensajes todavía). Saludos.

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    Última edición por IsGreen; 15-01-2009 a las 21:01

  14. #14
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    Lista de engines

    Bueno, a pesar de que ya la conocía, buena lista, y a más de uno le vendrá bien. Yo hace un tiempo estuve probando uno que la verdad me pareció muy bueno se llama neoaxis, es gratis para uso no comercial, y las licencias son relativamente baratas para pequeños proyectos, me pondría a decir todas las características, pero son muchas, el único problema que yo le vería es que está en inglés, para mí no es problema, pero he visto que mucha gente se queja cuando algo está en inglés así que.

    Bueno la página es Neo axis groupcom.

    Bueno, me despido, hasta la próxima.

  15. #15
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    Lista de engines

    También existe el XNA.
    Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.

  16. #16
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    Jun 2008
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    Lista de engines

    A lo mejor estoy un poco ciego, pero no he visto en la página de Neo axis ningún lenguaje de programación, alguien sabe cual usa?

  17. #17
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    May 2008
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    16

    Lista de engines

    Neoaxis se basa en plataforma.net, es decir c#, C++, etc. El programa en si es un world editor, el cual es relativamente fácil de usar, y no necesita mucha programación, al menos para lograr cosas simples, se puede hace un script, o más radicalmente reutilizar el código (a eso no llegue, y la verdad no sé cómo es). También trae un editor de modelos, mediante el cual se le dan todos los atributos físicos, lógicos, creo que eso es todo (al menos lo que me acuerdo).

    Bueno, me despido.

  18. #18
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    Lista de engines

    Te falta Silo 2 (www.sio2interactive.com). Un motor open source para iPhone, aunque si la teoría es buena se debería de poder juntar con Glut y funcionaría también para OSX, Linux y Windows.

    Es el que estoy utilizando para hacer mi PFC, el único problema es que cuando empecé tenía 2 meses de vida el motor (ahora 4 o así).

    Así que, de documentación nada de nada, tienes los ejemplos y una documentación creada automáticamente con Doxygen con la que puedes ver al menos más rápido el código.

    Utiliza OpenGL, OpenAL, bullet physics, Zlib, Lua y seguro que más cosas que ahora no recuerdo.

  19. #19
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    Jan 2003
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    Lista de engines

    Daelon el Ogre 3d se podría llamar Game Engine? Yo creo que es solo la parte gráfica por lo que tengo entendido, corrígeme si me equivoco.
    Es cierto que aquí se han nombrado algunos motores gráficos que realmente no son Game Engines (Ogre o Irrlicht entre ellos), pero desde el punto de vista de un grafista no hay más diferencia que la nomenclatura.

    Sadyk: buena idea la creación de este hilo, pero ya que lo has hecho, podrías haberlo ordenado un poco.

  20. #20
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    Jun 2008
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    Lista de engines

    Os dejo una lista más larga que encontré, hay engines repetidos. Fre open-source engines. These Game Engines are open-source or free software:
    Agar (engine) - a high-level graphical application framework used by 2d and 3d computer games.

    Aleph one (computer game) - Open-source first-person shooter engine based on the source code of Bungie Studios Marathon 2: Durandal.

    Allegro library - a free crossplatform c/C++ game programming library, provides functions for graphics, sounds, input, timers, fixed and floating point, 3d, compressed datafile and a GUI.

    Ardor3d - a Clean Slate Rewrite of the popular jmonkeyengine, with the goal of making a more profesional engine with a true open source community.

    Game Blender - flexible node based game logic engine Blender 3d.

    Box2d - A cross-platform physics and graphic engine.

    Clanlib - a free cross-platform (including Mac OSX), object-oriented C++ game programming library.

    Crystal space - a general framework for develooping 3d applications.

    Cube - Powers the computer game of the same name.

    Darkplaces - heavily modified versión of Quake engine which supports modern graphics.

    Delta3d - integrates other well-known free software projects into an easy-to-use Api, originally developed by the u. S. Navy.

    Dom engine - the now free software engine originally used for Doom and Doom i.

    Various Doom source ports such as gzdom.

    Dxframeworque - a simple, pedagogical 2d/3d DirectX-based Game Engine for visual Studio.

    Exult - a free software reimplementation of the última vi Game Engine.

    Génesis3d - a real-time 3d engine for Windows.

    Génesis device is a powerful LGPL engine.

    Id tech 2 - formerly known as the Quake I engine, the original open-source engine from id software.

    Id tech 3 - formerly known as the Quake I engine, the original open-source engine from id software.

    Ioquake 3 - an updated Forqué of the GPLed id tech 3 engine.

    Irrlicht engine - a cross-platform and lightweight thre dimensional graphics engine.

    Jmonkeyengine - an open-source, bsd licensed java scenegraph engine.

    Jogre - a java based client/server Game Engine and Api for online real time games such as chess, checkers, etc.

    Nebula device - a realtime 3d Game Engine developed by Germán game Studio radon labs.

    Ogre engine - an object-oriented graphics rendering engine. Alos called Ogre3d.

    Mogre engine -. Net Wrapper for Ogre, mogre.

    Orx - A portable, lightweight and data-driven 2d-oriented Game Engine.

    Panda3d - a Python-driven Game Engine made by carnegie mellon university. Disney uses it todo produce some of their games.

    Plib - a Game Engine - includes 3d, audio, music, GUI, window manager and is portable Linux/Windows/Mac OS X.

    Quake engine - the original open-source engine from id software.

    Realmforge - an open-source Game Engine for the Microsoft. Net framework, predecessor todo visual3d. Net.

    Retribution engine - a Game Engine todo make first person shooter games.

    Sauerbraten - an upgraded engine forked from the Cube engine.

    Simple directmedia layer - A powerful multimedia library.

    Spring - A full 3d free/open source rts Game Engine.

    Stratagus - a cross-platform real time Strategy Game Engine.

    Xilon engine i - An open source Game Engine developed under Visual Basic. Net.
    [edit] freeware engines.

    These engines are available for free use, but without the source code being available under an open source license. Many of these engines are commercial products which have a free edition available for them:
    Adventure game Studio - mainly used todo develop third-person pre-rendered adventure games, this engine is one of the most popular for develooping amateur adventure games.

    Build engine - a first-person shooter engine used todo power Duke Nukem 3d.

    Dim3 - freeware 3d javascript engine for the Mac (Although finished games are cross platform).

    Dx Studio - real-time profesional 3d engine and editing suite produced by Worldweaver ltd.

    Game Maker lite - object-oriented game development software with a scripting lenguaje as well as a drag-and-drop interfaz.

    Jogre - (java online gaming real-time engine) - Open sourced java based multiplayer gaming engine.

    M. U. G. E. N - a 2d fighting Game Engine.

    Panda3d - (releases prior todo may 28, 200 a relatively easy todo use Python-driven Game Engine made by carnegie mellon university. Disney uses it todo produce some of their games.

    PhyreEngine - A cross platform (pc & Play Station 3) graphics engine from Sony computer Entertainment.
    World Builder - a pre-Mac OS X Game Engine.
    Wintermute engine - a runtime and development tools for creating 2d and 2.5d pointnclik adventure games.
    [edit] commercial engines.

    Abyssalengine - A rendering engine and toolset.

    Alamo - The engine used in Star Wars: empire at war by petroglyph games.

    Aurora engine - for role-playing games.

    Blade3d - A toolset for XNA based games that run on Windows and Xbox 360.

    Brender - a real-time 3d graphics engine for computer games, simulators and graphic tools.

    C4 engine - a computer Game Engine created by Eric lengyel.

    Coldestone Game Engine - an old game creation suite for Macintosh/Windows todo create role-playing or adventure-style games.

    Cryengine, Cryengine 2 - the Game Engine used for the first-person shooter computer game Far Cry. Cryengine 2 is a new generation engine developed by Crytek todo create the frames por segundo game Crysis.

    Crystal tools - Square Enix proprietary seventh generation Game Engine.

    Dagor engine 3 - a high-tech cross-platform Game Engine (3d, physics, game logic) with rich toolset for content development.

    Id tech 4 - (alos known as Doom 3 engine) used by the games Doom 3, Quake 4, prey and Quake Wars (Will become open source at a later date)[1].

    Id tech 5 - Currently in development by id software as engine for their games, Doom 4 and Rage, and as a general purpose engine todo be licensed.

    Dx Studio - engine and editing suite that allows creation of real-time games and Simulations.

    Dunia engine - engine made especially for FarCry 2.

    Earth-4 engine - the graphics engine used in Earth 2160.

    Electron engine - developed by obsidian Entertainment for their game Neverwinter night 2, based on the aurora engine.

    Elflight engine - cross-platform 3d streaming Game Engine designed from the Ground up for use over the web. Games can play in a web browser window, in a sepárate window or full-screen. Java and OpenGL based.

    Enigma engine - a real-time tactics Game Engine, used in blitzkrieg.

    Esenthel engine.

    Euphoria - this is a biomechanical ragdoll engine by Natural Motion.

    Fps creator - A Game Engine by the game creators. It lets the user create their own first person shooter without any knowledge of scripts.

    Frescape (1986) - incentive software, one of the first proprietary 3d Game Engines, used in driller and 3d construction kit.

    Frostbite engine - Game Engine used for the next-gen title Battlefield: bad company.

    Gamebryo - a cross-platform game runtime engine and associated tools coded in C++.

    Glacier, glacier2 - developed by io interactive and used for the Hitman series of games. Glacier2 being a new generation engine currently in development for upcoming games.[2].

    Grime - Used in LucasArts graphical adventure games starting with Grim fandango.

    Havok - cross-platform (pc, Play Station 3, Xbox 360 etc) middleware engine based around physics.

    Heroengine - 3d Game Engine by simutronics for building mos in a live collaborative environment.

    Imuse - specifically designed todo synchronize music with visual action.

    Insane - used in LucasArts games.

    Infinity engine - allows the creation of isometric computer role-playing games.

    Jade engine - developed by ubisoft, originally for beyond god & evil.

    Jedi - a Game Engine developed by LucasArts for Star Wars: dark forces and outlaws.

    Kaneva game platform - a mog engine for independent and profesional game development.

    Kinetica - A Game Engine developed by Sony for Playstation 2.

    Leadwerks engine - Leadwerks engine is a 3d engine for rendering, sound, and physics in real-time games and Simulations.

    Lithtech Júpiter ex - developed by monolith productions todo create the game f. E. A. R.

    Medusa - a C++ 3d Game Engine developed by palestar and used in the darkspace mo. It features distributed world simulation, single tool versión control and asset realisation, cross-platform compatibility and an integrated client/server network system.

    Monumental technology suite - a mog platform, including server and client technology and development / live management tools.

    Multimedia Fusion 2 - a 2d game development system.

    Multiverse network - an mog platform, including server, client, and tools. (free for development and use -- revenue sharing upon commercial deployment).

    Odyssey engine - used todo create thre dimensional computer role-playing games, used in Star Wars: knights of the old republic.

    Onyx engine - developed by ubisoft.

    Quest3d a Game Engine and full real-time 3d development platform. Used in for instance audiosurf.

    Rage - a Game Engine created by rockstar games todo power their upcoming video games on the Xbox 360 and Playstation 3. Implemented in grand theft auto 4.

    Realm crafter standard edition - a 3d Morpg specific Game Engine with a click-and-drop design.

    Relentengine - a next-generation frames por segundo engine supporting massive destroyable city environments and realistic vehicle control, makes extensive use of Shader model 3.

    Renderware - a 3d Api and graphics rendering engine.

    Revolution3d - a 3d graphics engine developed by x-dream Project.

    Rpg Maker XP - a 2d engine todo make top-down and isometric-style role-playing games for Windows.

    Sage engine - used todo create real-time Strategy games.

    Scum engine - used in LucasArts graphical adventure games.

    Serious engine - the engine by croteam used in the Epic serious Sam: the first encounter and the second encounter.

    Shark 3d - a middleware from spinor for computer, video games and realtime 3d applications.

    Shiva - A Game Engine with an authoring tool todo produce 3d real time applications for Windows, Mac OSX, Linux and iPhone.

    Silent Storm engine - a turn-based tactics/táctical RPG Game Engine, used in silent Storm.

    Sith - a Game Engine developed by LucasArts for Jedi Knight: dark forces i.

    Source engine - a Game Engine developed by Valve software for half-life 2.

    Torque Game Engine - a modified versión of a 3d computer Game Engine originally developed by dynamix for the 2001 frames por segundo tribes 2.

    Torque Game Engine advanced - a next-generation 3d Game Engine support modern GPU hardware and Shaders.

    Toshi - a fourth generation cross platform Game Engine designed by blue tongue Entertainment.

    Truevisión3d - a 3d Game Engine using the DirectX Api.

    Unigine - cross-platform middleware engine.

    Unity - an open-ended 3d game/interactive software engine for web, Windows, Mac OSX, the iPhone, and Nintendo Wii.

    Unreal Engine - a Game Engines for PC, Xbox 360 and Playstation 3.

    Vengeance engine - a video Game Engine based on the Unreal Engine 2/2.5.

    Vicious engine - available for Microsoft Windows, Sony Playstation 2, Microsoft Xbox, and Sony Playstation portable.

    Virtools - a 3d engine combined with high-level development framework, used for game prototyping and rapid developments. Available for Windows, Macintosh, Xbox, PSP.

    Visual3d. Net Game Engine - All-in-one 3d Game Engine and toolset, fully written in c#/. Net for Windows and Xbox 360.
    Wgaf - the Game Engine developed by Guild software which Powers their Morpg vendetta online.

    Xngine - developed by bethesda softworks, one of the first true 3d engines.

    Vertex3d - a 3d Game Engine for using OpenGL graphics acceleration.

  21. #21
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    Lista de engines

    Hombre el Glest no es un engine es un juego, que viene con editor, si nos ponemos pues el Unreal Tournament 3 también entraría en la lista.

    Este no lo conoce mucha gente es una modificación que hizo Tragnariom de Nébula, realmente está bien y tiene sus pijadas para más información http://thezombiengine.sourceforge.net/.

    Así por encima tenemos esto.

    Gráficos.
    • geometry transforms: billboards, swinging, Waves.
    • surface maps: clip, Bump, Parallax, environment, emissive, blending.
    • vertex colors for blending and Shading.
    • alpha surfaces: two-sided, alpha-lighting, Fresnel.
    • light types: ambient, point, directional, spotlight.
    • light attenuation.
    • map fade-out.
    • ambient Fog: linear, Layered.
    • multi-layer Terrain material.
    • Terrain Lightmap and shadowmap projection.
    • Grass integration with Terrain material.
    • billboard-rendering of impostor with dynamic lighting.
    • múltiple light support.
    • dynamic shadow volumes.
    • shader constant-based geometry instancing.
    • múltiple material profiles, Shader quality selection.

    Aquí hay más detalles http://thezombiengine.sourceforge.net/? Page_id=7 saludos.

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  1. Por qué los game engines no apuestan por python?
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