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Cristal policía

  1. #1
    Fecha de ingreso
    May 2003
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    7

    3dsmax Cristal policia

    Hola ktal? Necesito hacer un cristal como los que tienen la policía, que, por un lado vea lo que hay delante y por el otro sea un espejo, el motor de render Vray, gracias es urgente.

  2. #2
    Fecha de ingreso
    Jan 2005
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    802

    Cristal policia

    Supongo que, será por una animación? Porque de no ser así es más simple de lo que piensas, al menos creo yo, te haces dos cristales, uno un espejo, y el otro un vidrio con mucho Fog.

    A ver si explicas algo más la escena, ya que esos vidrios dependen totalmente de la condición de luz del lugar a cada lado, recuerda que si el lado que no tiene espejo está muy iluminado del otro lado se reflejara muy poco. Saludos.

  3. #3
    Fecha de ingreso
    May 2003
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    7

    Exclamation Cristal policia

    Si es por una animación, te paso una imagen los cristales son los que están de color rojo, por un lado es espejo y por el otro veríamos el video worl.

    -- IMÁGENES ADJUNTAS --
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    Última edición por 21; 04-10-2005 a las 15:42

  4. #4
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    Jul 2004
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    229

    Cristal policia

    No sé mucho al prespecto, pero aplicándole Unwrap, desdoblando la malla de los espejos y luego aplicarle id a cada cara de la malla para luego aplicarle una textura de espejo a una cara y una de vidrio con el Fog alto creo que se soluciona, sin necesidad de hacer dos vidrios.
    ARQUITECTURA; Un estilo de vida o una vida con estilo.....

  5. #5
    Fecha de ingreso
    Jul 2004
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    229

    Cristal policia

    Aquí hablan un poco del modificador Unwrap, espero te ayude https://www.foro3d.com/showthread.php?t=11374.
    ARQUITECTURA; Un estilo de vida o una vida con estilo.....

  6. #6
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    Sep 2004
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    2,610

    Cristal policia

    Esto, me estáis dejando alucinado. ¿es que nadie conoce lo que es un material de 2 caras? Como os complicáis la vida a veces.

    En XSI se llaman front/back, o algún así (en max, ni idea, investiga un poco en su ayuda, f1). Es para aplicar 2 materiales a un mismo polígono, pero de forma que uno se vea cuando miras el polígono por delante y el otro cuando se vea por detrás.

  7. #7
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    Jul 2004
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    229

    3dsmax Cristal policia

    En max se llama bouble sided. Double-sided material. Material editor > type button > material/map browser > double-sided.

    On the right, a double-sided material creates a pattern for the inside of the trash can.

    The double-sided material lets you assing two diferent materiales todo the front and bak Faces of an object.

    Note: if Even one sub-material has its Shading set todo wire (se Shader basic parameters ut), the entire material displays and renders as a wire material.

    Procedures.

    To create a double-sided material:
    Activate a sample slot in the material editor.

    Click the type button.

    In the material/map browser, choose double-sided and then click ok.

    A replace map dialog is displayed. This dialog asks whether you want todo discard the original material in the slot, or retain it as a sub-material.

    The double-sided material controls let you choose the two materiales, and the translucency of the material overall.

    To choose the outer material:
    Click the button labeled facing material.

    The parameters for the sub-material are displayed. By default, a sub-material is a standard material with Blinn Shading.

    To choose the inner material:
    Go bak todo the parent material (parameters for the double-sided material).

    On the double-sided basic parameters ut, click the button labeled bak material.

    The parameters for the sub-material are displayed. By default, a sub-material is a standard material with Blinn Shading.

    To make the material mortal kombat:
    Set translucency todo a value greater than 0.

    The translucency control afects the blending of the two materiales. When translucency is 0, there is no blend. When translucency is 100.0 Percent, the outer material is visible on inner Faces and the inner material is visible on outer Faces. At intermediate values, the specified percentage of the inner material bleds though and is visible on outer Faces.

    Interface.

    Translucency--sets the amount that one material shows th rouge the other. This is a percentage that can range from 0.0 todo 100.0. At 100 Percent, the outer material is visible on inner Faces and the inner material is visible on outer Faces. At intermediate values, the specified percentage of the inner material bleds though and is visible on outer Faces. Default=0.0.

    You can animate this parameter.

    Facing material and bak material--click todo display the material/map browser and choose a material for one side or the other.

    Use the chek boxes todo turn the materiales on or of.
    ARQUITECTURA; Un estilo de vida o una vida con estilo.....

  8. #8
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    Cristal policia

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