CURVAS EN NODOS - Blender Hoy LIVE #148
https://www.youtube.com/watch?v=gXP4gUUsf6w
CURVAS EN NODOS - Blender Hoy LIVE #148
https://www.youtube.com/watch?v=gXP4gUUsf6w
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
USABILIDAD - Blender Hoy LIVE #149
https://www.youtube.com/watch?v=DEx7RvucGZY
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
ANUNCIOS y MATERIALES en NODOS - Blender Hoy LIVE #150
https://www.youtube.com/watch?v=ET4S6V_-qi8
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
SE ACABÓ Blender 2
O casi...
https://www.youtube.com/watch?v=36QQJbEc50g
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
VELOCIDAD - Blender Hoy LIVE #152
https://www.youtube.com/watch?v=SIqolBu1t2w
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
BLENDER 3 = RAPIDEZ - Blender Hoy LIVE #153
https://www.youtube.com/watch?v=adaYQ9e8QdE
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
NUEVA Blender COMMUNITY - Blender Hoy LIVE #154
https://www.youtube.com/watch?v=e-cp94tFYLA
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
SOPORTE PROFESIONAL - Blender Hoy LIVE #155
https://www.youtube.com/watch?v=gixCZ6B5HLM
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
CURVAS PRIMITIVAS - Blender Hoy LIVE #156
https://www.youtube.com/watch?v=rUSvOtU7D64
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
WORKSHOP DE NODOS - Blender Hoy LIVE #157
https://www.youtube.com/watch?v=It4Ueq8yNos
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
ASSET BROWSER: LIBRERÍA DE POSES! - Blender Hoy LIVE #158
https://www.youtube.com/watch?v=3_cV47CMBDA
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
AUTOSMOOTH RÁPIDO - Blender Hoy LIVE #159
https://www.youtube.com/watch?v=lFchT88BxF8
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
MEJORAS DE UI - Blender Hoy LIVE #160
https://www.youtube.com/watch?v=OiS_QWzyeCc
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
IMPORTAR U$D - Blender Hoy LIVE #161
https://www.youtube.com/watch?v=aFXIiAuAkos
Lo más notable:
USD: add USD importer
This is an initial implementation of a USD importer.
This work is comprised of Tangent Animation's open source USD importer,
combined with features @Michael Kowalski (makowalski) had implemented.
The design is very similar to the approach taken in the Alembic
importer. The core functionality resides in a collection of "reader"
classes, each of which is responsible for converting an instance of a
USD prim to the corresponding Blender Object representation.
The flow of control for the conversion can be followed in the
import_startjob() and import_endjob() functions in usd_capi.cc.
The USDStageReader class is responsible for traversing the USD stage
and instantiating the appropriate readers.
Reviewed By: sybren, HooglyBoogly
Differential Revision: https://developer.blender.org/D10700
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
MULTI-CUCHILLO 🔪 Blender Hoy LIVE #162
https://www.youtube.com/watch?v=VoOVQTj_HPw
https://developer.blender.org/rB49ea...8d0e06e6d4049e
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
COMPRESIÓN ~ Blender Hoy LIVE #163
https://www.youtube.com/watch?v=BLxYBDD0M_M
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
SOBREESCRIBIR en VSE | Blender Hoy LIVE #164
https://www.youtube.com/watch?v=cFL6Rl6yb38
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
GREASE PENCIL SUAVE | Blender Hoy LIVE #165
https://youtu.be/1fNR-YC0k3w
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
GEOMETRY TODO | Blender Hoy LIVE #166
https://youtu.be/Bie5EITTwNs
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Support modifier on curve objects https://developer.blender.org/rBb9feb...
Geometry Nodes: support for geometry instancing https://developer.blender.org/rB5a9a1...
Geometry Nodes: fields and anonymous attributes https://developer.blender.org/rBbf47f...
Geometry Nodes: Allow exposing color sockets to the modifier https://developer.blender.org/rBb4fd8...
Geometry Nodes: Support "Evaluated" mode in Resample Curve node https://developer.blender.org/rBd475f...
USER INTERFACE
UI: Area Split and Join Mouse Cursor Feedback https://developer.blender.org/D11396
Fix T90317: Confusing File Browser Preferences https://developer.blender.org/D12436
GPencil: Replace temp icons for final design LineArt,Length, Dot-Dash https://developer.blender.org/rBd9ad7...
Implement generic slider in graph_slider_ops https://developer.blender.org/D9361
Rename options for Quad View to be more readable https://developer.blender.org/D12381
Asset: Dropping Material assets on material slot under mouse cursor. https://developer.blender.org/rB54f5c...
PERFORMANCE
Fix T90825: Performance texture painting with limited scale. https://developer.blender.org/D12388
Anim: Keylist drawing optimization by using arrays. https://developer.blender.org/rB60cfd...
T78995: Enable keylist threaded drawing. https://developer.blender.org/rB7f1fe...
Fluid: 16% increase in performance Parallelizations for Mantaflow functions https://developer.blender.org/D12002
POTPOURRI
Modifiers: export motion blur velocity through attribute https://developer.blender.org/rB128eb...
Mesh Cache Modifier: add support for vertex groups https://developer.blender.org/rBc8f80...
BLI: Add Cycles compatible Perlin noise https://developer.blender.org/rBa1167...
XR: Re-enable SteamVR OpenGL backend for AMD gpus https://developer.blender.org/rB82ab2...
CYCLES X
Cycles X: Bring back tiles support https://developer.blender.org/rBcaee3...
Cycles X: Use GPUDisplay for non-interactive render https://developer.blender.org/rB8d6a8... ️
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
DOT DASH | Blender Hoy LIVE #167
https://www.youtube.com/watch?v=SnMSy7k3xAg
Blender Hoy LIVE #167
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: new Realize Instances node https://developer.blender.org/rB7da9d...
Geometry Nodes: support Set Position node on instances https://developer.blender.org/rB8c7c4...
Geometry Nodes: support Noise Texture node https://developer.blender.org/rBfc4f8...
Geometry Nodes: Transfer attributes in the curve to mesh node https://developer.blender.org/rBf81ba...
Geometry Nodes: Add a toggle to use attributes as input values https://developer.blender.org/rB8e21d...
Geometry Nodes: multi threaded field evaluation https://developer.blender.org/rBe6ca0...
Geometry Nodes: Add fields version of material nodes https://developer.blender.org/rB09f14...
ASSET BROWSER
Assets: Recursive reading of asset libraries https://developer.blender.org/rBc9daa...
UI
UI: keep navigation gizmos visible during modal operators https://developer.blender.org/rB917a9...
UI: wait for input for operators that depend on cursor location https://developer.blender.org/rBda2ba...
UI: split screenshot area into a separate operator
UI: enable the depend-on-cursor flag for some operators https://developer.blender.org/rBf8b51...
UI: expose "Lasso Select" & "Extrude to Cursor" in menus https://developer.blender.org/rB8bc27...
UI: Freestyle UI Upgrade https://developer.blender.org/rB6f52e...
UI: Automatic Blend Thumbnail Selection https://developer.blender.org/rB4fa0b...
Asset Template: Extra UI options https://developer.blender.org/rB3ff60...
App Settings: Edge Resize https://developer.blender.org/rB867e6...
App Settings: Regions Visbility Toggle https://developer.blender.org/rBf2cfa...
UI: Remove Menus & Show Wait Cursor When Saving https://developer.blender.org/D12507
UI: Always Create Asset Previews https://developer.blender.org/rB6cf73...
GREASE PENCIL
Line Art feature update: Automatic crease with flat/smooth surfaces https://developer.blender.org/D12051
GPencil: Dot dash modifier. https://developer.blender.org/rBa2c5c...
COMPOSITOR
Compositor: Add OIDN prefiltering option to Denoise node https://developer.blender.org/rB276ee...
FIXES
Fix straight line gesture snapping not working for modal tools https://developer.blender.org/rB503d7...
Fix T85564: FCurve modifier zero influence on restrict range borders https://developer.blender.org/rB9dee0...
ADD-ONS
Rigify: support executing an arbitrary script after generation https://developer.blender.org/rBAecf3...
CYCLES X
Cycles X: set integrator state size relative to the number of GPU cores https://developer.blender.org/rB22717...
Cycles X: Improve performance of transparent shadows with OptiX https://developer.blender.org/rBcad00...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
BLENDER NUEVO | Blender Hoy LIVE #168
https://youtu.be/dgpy0z3wVV4
CYCLES
Cycles: merge of cycles-x branch, a major update to the renderer https://developer.blender.org/rB08031...
Hair Info Length Attribute https://developer.blender.org/rB6a88f...
VSE
Increase VSE strip channels limit from 32 to 128 https://developer.blender.org/rB8fecc...
Strip Thumbnails https://developer.blender.org/rB997b5...
VSE: Image transform tools https://developer.blender.org/rBfa2c1...
Fix T91666: Missing pivot point in VSE https://developer.blender.org/rBf9e09...
VSE: Expose Zoom to Fit in all display modes https://developer.blender.org/rBad3e5...
MODELING
Applying patch D12600, GSOC Knife Tools branch https://developer.blender.org/D12600
Knife: Expose XYZ axis locking in modal keymap https://developer.blender.org/rB93b36...
PERFORMANCE
FileBrowser: Reduce Overhead Browsing Libraries. https://developer.blender.org/rBfc7be...
Assets: Read catalogs immediately when loading a library https://developer.blender.org/rBc87e6...
GREASE PENCIL
GPencil: Curvature support for length modifier https://developer.blender.org/rB2e6a7...
LineArt: Smooth tolerance value for chaining. https://developer.blender.org/D12050
GPencil: Split Weight modifier in two to make more consistent https://developer.blender.org/rB368b5...
GPencil: Reorganize list of modifiers https://developer.blender.org/rB9cf59...
UI
Keymap: preference for keys to set the active tool https://developer.blender.org/rBf5c60...
Keymap: preference for Alt-LMB to use the active tool https://developer.blender.org/rB8b8a6...
UI: keymap preference tweaks https://developer.blender.org/rB599d9...
Keymap: preference for fallback-tool with RMB select https://developer.blender.org/rBc9d9b...
Keymap: RMB select option to place cursor on Alt-LMB https://developer.blender.org/rB83975...
UI: Style drag-drop indicators as tooltips https://developer.blender.org/rB499db...
UI: Change "Favorites" to "Bookmarks" https://developer.blender.org/rBa79c3...
Custom Properties: Rewrite edit operator, improve UX https://developer.blender.org/rBbf948...
UI: Add description for Batch rename https://developer.blender.org/D12594
UI: Tree-View API for easy creation of tree UIs https://developer.blender.org/rB323fd...
LIBRARIES
LibOverride: Add utils to convert all proxies to overrides. https://developer.blender.org/rBcdcdd...
LibOverride: Deprecate Proxies: Add auto-conversion on file load. https://developer.blender.org/rB501b0...
LibOverride: deprecate Proxies: Remove 'Make Proxy' operator. https://developer.blender.org/rB59387...
ANIMATION
Animation: Pose Slide Operator - Blend to Neighbour https://developer.blender.org/rBf7a49...
RIGGING
Weight Paint Gradient tool: expose falloff to the UI https://developer.blender.org/rBf8a0e...
Rigify: support generating mirrored linked duplicate widgets. https://developer.blender.org/rBAeed6...
ADD-ONS
Auto Tile Size: remove the add-on after the cycles-x merge https://developer.blender.org/rBA20cb...
POTPOURRI
3DView: Use "real" angle for viewport roll https://developer.blender.org/D12582
3DView: ability to cancel out of viewport roll https://developer.blender.org/rB5d550...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡MEJORAS DE UV! | Blender Hoy LIVE #169
https://www.youtube.com/watch?v=nybI0yTlx_A
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡ASSET BROWSER MEJORADO! | Blender Hoy LIVE #170
https://www.youtube.com/watch?v=ph3vDbuXPNQ
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
NODOS POR DOQUIER | Blender Hoy LIVE #171
https://www.youtube.com/watch?v=DxiMUq9r0FA
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Sprite Fright: El nuevo corto de Blender!
https://www.youtube.com/watch?v=6BYu0Pl-bsI
BLENDER 3.1, 3.0 y más allá | Blender Hoy LIVE #173
https://www.youtube.com/watch?v=-wWRTcPkAm0
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡CYCLES X MÁS RÁPIDO! | Blender Hoy LIVE #174
https://www.youtube.com/watch?v=XTZx1Mn_TXU
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡AMD ️ CYCLES! | Blender Hoy LIVE #175
https://www.youtube.com/watch?v=7Km41YqjxEY
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
LLEGÓ EL FIN Blender Hoy LIVE #176
Último episodio del año
https://www.youtube.com/watch?v=dnShJkREM08
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
BLENDER 2022 🎉 Blender Hoy LIVE #177
https://youtu.be/m3EjonoFX-A
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
SUBSURF RÁPIDO - Blender Hoy LIVE #178
https://www.youtube.com/watch?v=ST0eNiBQFPo
CYCLES
- Remove ray offsetting https://developer.blender.org/rB74afc.
- Add Point Info node https://developer.blender.org/rBc813a.
- Make Embree compact BVH optional https://developer.blender.org/D13592.
- Add Fisheye Lens Polynomial camera model https://developer.blender.org/rB24e01.
VIEWPORT
- The Subdivision Surface modifier now benefits from GPU acceleration https://developer.blender.org/rBeed45d.
- Subdivision: add support for vertex creasing https://wiki.blender.org/wiki/Referen.
ANIMATION
- Animation: Equalize Handle Operator https://developer.blender.org/D13702.
PERFORMANCE
- DrawManager: Image engine support huge images https://developer.blender.org/D13424.
- Performance: Remap multiple items in UI https://developer.blender.org/rBa21bc.
- Speed up the new OBJ exporter via bigger write buffer and parallelization https://developer.blender.org/rB1f701.
UI
- UX: Prevent click-through panels and used header area https://developer.blender.org/rB87c13.
- UI: Add OneDrive to System List for Windows https://developer.blender.org/D11133.
ASSET BROWSER
- Enable node group assets https://developer.blender.org/rB37848.
- Allow creating preview image by rendering active object https://developer.blender.org/D13747.
VSE
- Use timecodes by default https://developer.blender.org/rBeab06.
- Build proxies only for slow movies https://developer.blender.org/rBb45e7.
GEOMETRY NODES
- Initial merge by distance node https://developer.blender.org/rBec1b0.
- Add NAND, NOR, XOR, XNOR, IMPLY, NIMPLY to Boolean Math https://developer.blender.org/D13774.
- String to Curves Line/Pivot Point https://developer.blender.org/D13694.
- Nodes: Improve link-drag search support for boolean math node https://developer.blender.org/rBa18bd.
POTPOURRI
- USD Preview Surface material export https://developer.blender.org/rBc85c5.
- Win IME: Ideographic Full Stop to Decimal Point https://developer.blender.org/rB4311a.
- Windows: Retire MSVC 2017 support https://developer.blender.org/rB1edf5.
PYTHON API
- Python: default to version to 3.10 for Linux https://developer.blender.org/rBb9718.
- https://developer.blender.org/rB78f29.
- Point Cloud: expose in Python API for release, now that Cycles uses it https://developer.blender.org/rB932d8.
- Python: Expose crazyspace correction functionality via RNA https://developer.blender.org/rB196da.
ADD-ONS
- Rigify: Add ability to disable installed feature sets https://developer.blender.org/D12260
- POV: Add primitives workspace tools icons, blurry reflections, equation based surface ; various fixes https://developer.blender.org/rBA6926...
- Io_mesh_atomic loooots of updates
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
NUEVO OPEN MOVIE - Blender Hoy LIVE #179
https://www.youtube.com/watch?v=1azJRqF_4vs
BLENDER STUDIO
Announcing Project Heist: a High-end Cinematic Experience https://studio.blender.org/blog/annou...
ASSET BROWSER
Asset Browser: Use directory name as default when adding asset libraries https://developer.blender.org/rB32b33...
UI
UI: Adjust Layout on Quick Setup Screen https://developer.blender.org/D9853
UV: use grey on black for dashed-line display https://developer.blender.org/rB67666...
NLA: shortcut to rename active strip https://developer.blender.org/rB150f4...
Nodes: Dynamic node class for Map Range node https://developer.blender.org/D13936
VSE
VSE: Add filter method to strip transform https://developer.blender.org/D12807
COMPOSITOR
Compositor: Combine and Separate XYZ Node https://developer.blender.org/rB9cc48...
POTPOURRI
Further speedup of new obj exporter. https://developer.blender.org/rB9261b...
Remove option to not auto-convert proxies on file load. https://developer.blender.org/rB829d9...
Remove operators to manually convert proxies to liboverrides. https://developer.blender.org/rBa83ff...
Remove internal proxy code, and deprecate related DNA data. https://developer.blender.org/rBe9fc2...
ADD-ONS
Boltfactory Corrected "Change Bolt" removes linked duplicates https://developer.blender.org/rBA6b13...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
GREASE PENCIL RÁPIDO - Blender Hoy LIVE #180
https://www.youtube.com/watch?v=Ux1hDB1MPts
BLENDER HOY 180
Overrides blog post: https://code.blender.org/2022/02/over...
GREASE PENCIL
GPencil: Update-on-write using update cache https://developer.blender.org/D13984 https://developer.blender.org/rBe2bef...
GPencil: Fill Dilate using negative values contract the fill area https://developer.blender.org/D14082
RESYNC
Remap multiple items in referenced data https://developer.blender.org/rBa71a5...
LibOverride: Add partial resync https://developer.blender.org/D14079
MODELING
Bevel Intersection Continuity https://developer.blender.org/D13867
NODES
Fix T94415: Nodes: poor selection behavior inside frame nodes https://developer.blender.org/D13737
UI: node socket position to always align with label https://developer.blender.org/rB7047b...
UI: Improve node drop shadow https://developer.blender.org/rBed4b0...
PERFORMANCE
Fix T91253: Slow pose bone selection with many bones https://developer.blender.org/rB3267c...
VSE
VSE: Use float for transformation offset https://developer.blender.org/rBb4700...
CYCLES
Cycles: enable Metal on AMD GPUs, set macOS minimum versions https://developer.blender.org/rB40fce...
Cycles: Expose "Use MetalRT" checkbox (3.1) https://developer.blender.org/rBa4436...
POTPOURRI
Compositor: Added a "Sharpen Less" kernel for the Filter Compositor node https://developer.blender.org/rB6f017...
BLF: Enable Filtering of woff and woff2 Fonts https://developer.blender.org/rB55c90...
Fix T91871: Symmetrize Armature on custom bone shape https://developer.blender.org/rB452a7...
File headers: SPDX License migration https://developer.blender.org/rBc4347...
Curves: Rename "Hair" types, variables, and functions to "Curves" https://developer.blender.org/rBfe181...
Deps: upgrade OpenXR 1.0.17 - 1.0.22 https://developer.blender.org/rB84f30...
ADD-ONS
glTF exporter: Option to not export texture images https://developer.blender.org/rBA4003...
Rigify: Move panels into sub-panels https://developer.blender.org/rBA5497...
Rigify: allow aligning IK control location channels to world space https://developer.blender.org/rBA7120...
Rigify: make world orientation the default for IK control location https://developer.blender.org/rBAc268...
BoltFactory: Preserve smoothing options when changing a bolt https://developer.blender.org/rBAb050...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
SCULPT PELO - Blender Hoy LIVE #181
https://www.youtube.com/watch?v=Zqxay34Dp84
Realistic Human Research https://studio.blender.org/blog/open-...
Sculpt development update https://code.blender.org/2022/02/scul...
CURVES
Curves: add initial sculpt mode https://developer.blender.org/rB07032...
Curves: initial brush system integration for curves sculpt mode
Curves: use paint cursor in curves sculpt mode https://developer.blender.org/rBe2ffe...
PERFORMANCE
UI: Speedup preview icon loading from hard drive https://developer.blender.org/D14144
Mesh: Avoid creating incorrect original index layers https://developer.blender.org/rB1850a...
VR
VR: Customizable Actions https://developer.blender.org/D13421
XR: Allow variable count of action map subactions https://developer.blender.org/rB6a870...
VR: Add action bindings for Vive Focus 3 controller https://developer.blender.org/rBAb027...
XR: Motion Capture https://developer.blender.org/D10947
POTPOURRI
3D View: Add camera view pan/zoom support for NDOF https://developer.blender.org/rB51975...
Vertex Weight Mix: support Minimum and Maximum mix modes. https://developer.blender.org/rBfa715...
Weight Modifiers: use the correct flags for the mask invert property. https://developer.blender.org/rB38ae3...
Complex Solidify: improve constraints solver https://developer.blender.org/D14143
Images: update code to support OpenEXR 3 https://developer.blender.org/rBcd755...
Build: update CMake to support OpenImageIO 2.3.4 https://developer.blender.org/rBe5100...
Fix papercut: Issues when nodes too close together https://developer.blender.org/D14122
ADD-ONS
Node Wrangler: more textures for principled texture setup https://developer.blender.org/D14134
3D Print Toolbox: Add Align to XY Plane https://developer.blender.org/rBAe648...
FBX Import Addon: Import focus distance for camera https://developer.blender.org/rBA5eff...
FBX: Add support for camera DoF/FocusDistance export (with animation) https://developer.blender.org/rBAfba4...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
NUEVOS NODOS - Blender Hoy LIVE #182
https://www.youtube.com/watch?v=1yjrF2HeBIY
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Duplicate Elements Node https://developer.blender.org/D13701
Geometry Nodes: Face is Planar Node https://developer.blender.org/D13906
Geometry Nodes: Begin conversion to new curves https://developer.blender.org/rB9ec12...
UI
UI: ActionZone Swap Areas Between Windows https://developer.blender.org/D14135
3D View: keep the orthographic view when rolling 90 degrees https://developer.blender.org/rB13efa...
Keymap: use 90 degree roll for NDOF roll shortcuts https://developer.blender.org/rB41d60...
NDOF: make camera view/pan behavior optional https://developer.blender.org/rB391c3...
ANIMATION
Animation: Sensible frame range for motion paths https://developer.blender.org/D13687
CURVES
Fix T93784: text and curve objects have no motion blur https://developer.blender.org/rB4e78a...
Curves: initial brush implementations for curves sculpt mode https://developer.blender.org/D14180
GREASE PENCIL & LINE ART
GPencil: Simplify sample modifier improvements. https://developer.blender.org/rB2234b...
GPencil: Make Fill Dilate expand outside stroke https://developer.blender.org/rB529f8...
LineArt: Consistent backface culling behavior https://developer.blender.org/rB0f2e0...
POTPOURRI
Python: bump minimum version to 3.10 https://developer.blender.org/rBec5bb...
CMake: exclude add-ons that don't confirm to key requirements https://developer.blender.org/rB0bac9...
Ghost/Event System: Support mapping more keys https://developer.blender.org/rB4ee4b...
XR
XR: Enable (selectively) Vive Tracker extension (xr-dev branch) https://developer.blender.org/rBabd81...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡Al fin mejoras en uv! - Blender Hoy LIVE #183
https://www.youtube.com/watch?v=it3wPZYOFOA
Blender hoy 183
Join World Blender Meetup Day 2022 on March 19th for 24 hours of online Blender talks and demos by artists, developers, and animators powered by the awesome community that makes Blender so great. https://bit.ly/WBMD2022. Want to present? https://bit.ly/JoinWBMD”
Blender 3.1
https://www.blender.org/download/rele.
https://developer.blender.org/T95442
Tissue: Update to 3.52 https://developer.blender.org/rBAda9a.
https://developer.blender.org/T96241.
Grease Pencil
Improve multi-user gpencil data performance with modifiers https://developer.blender.org/rB7ca13.
Grease Pencil: Improve subdivision modifier https://developer.blender.org/D14218.
Cycles
Cycles: show viewport hair settings when using Cycles https://developer.blender.org/D14290.
Geometry Nodes
Attributes: Implement CustomData interpolation for boolean data type https://developer.blender.org/rBeb326.
Nodes
Nodes: Improve readability of selected node links https://developer.blender.org/D11930.
Shader Nodes: added alpha mode selector to Image Texture node https://developer.blender.org/D14153.
Shader Nodes: add Alpha output to Object Info node https://developer.blender.org/rB5b4ab.
Curves: Port mesh to curve node to new data-block, 10x faster than 3.1 https://developer.blender.org/rB901a0.
Curves: Port realize instances node to the new data-block https://developer.blender.org/rB6c6f5.
Performance
PyAPI: optimize depsgraph use in PyDrivers https://developer.blender.org/rB73dc8.
UV
UV: Edge selection support https://developer.blender.org/rBffaaa.
UI
Transform/UI: individualize the option to use snap per editor type
UI: Drag & Drop to Properties Materials Panel https://developer.blender.org/D13549.
UI: Enable the outliner to use the correct icon for each curve subtype https://developer.blender.org/D14093.
Outliner: Display respective data-block icon in library overrides mode https://developer.blender.org/D14208.
File Browser UI: Allow dragging anywhere in a file preview Tile to drag https://developer.blender.org/D14228.
UI: Fix Label alignment in top bar https://developer.blender.org/D13552.
UI Papercut: Fix multi input socket outline and highlight https://developer.blender.org/D14192.
Fix T94692: Show Cached OneDrive Thumbnails https://developer.blender.org/rBbd9f9.
Search: Take word order into account in string search https://developer.blender.org/D14223.
VSE
VSE: Allow to create scene in strip properties
Potpourri
Event System: drag events no longer default to the drag start location https://developer.blender.org/rBb8960.
Event System: key-press while dragging now activates drag first https://developer.blender.org/rB1f1dc.
Curve: sync active material with selection https://developer.blender.org/D14250.
Curve: Improve NURBS knot generation modes https://developer.blender.org/rB06028.
Group FCurves by bone name when importing from FBX or BVH https://developer.blender.org/D11269.
C++ OBJ exporter needs presets and skip modifiers https://developer.blender.org/rB70720.
Fix T95531: Draw y axis values in Driver Editor https://developer.blender.org/rB6b8dd.
Python: Add new `annotation_pre` & `annotation_post` handlers https://developer.blender.org/rB4ffe2.
Curves: add initial comb, grow and shrink brush https://developer.blender.org/rB10c11.
Apple’s first implementation of Metal for EEVEE https://developer.blender.org/D14293.
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
El enlace del addon Tissue no funciona...
De todas formas. Tissue ya viene con Blender incorporado.
GEOMETRY NODES MEJOR QUE NUNCA - Blender Hoy LIVE #184
https://www.youtube.com/watch?v=9UAbt5nxums
Blender 3.1.1 confirmed! Next week. https://developer.blender.org/T96241
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Remove legacy node code https://developer.blender.org/D14353
Geometry Nodes: Add named attribute nodes behind experimental flag https://developer.blender.org/D12685
Curves: Port duplicate elements node to new data-block https://developer.blender.org/rB663bd...
https://developer.blender.org/T95443
ANIMATION
Animation: Blend To Default Implementation https://developer.blender.org/D9376
CYCLES
Cycles: change Scrambling Distance Multiplier to a soft limit https://developer.blender.org/D13580
Cycles: allow Adaptive Sampling with Scrambling Distance https://developer.blender.org/D13325
Cycles: Un-pause render when switching to rendered viewport https://developer.blender.org/rBae217...
UI/UX
UI: expose "Dolly View" in the menu https://developer.blender.org/rBf410e...
Tweak Tool: supports select & tweak on LMB (with RMB-select key-map) https://developer.blender.org/rBbb735...
View 3D: multi-object pose selection no longer de-selects objects https://developer.blender.org/rB859c0...
View 3D: move picking arguments into a struct & minor refactor https://developer.blender.org/rB5e528...
View 3D: refactor edit-mode meta-element selection https://developer.blender.org/rB2d421...
OUTLINER
Outliner: Display buttons to edit library override properties https://developer.blender.org/D14268
GREASE PENCIL
GPencil Tools: Added mirror flip https://developer.blender.org/rBA80c1...
PERFORMANCE
Overrides: From 1725 seconds (almost 30 minutes) to 45s. Add 'multiple' variant of ID relink function. https://developer.blender.org/rB7e06f...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
MEJORAS PARA TODOS - Blender Hoy LIVE #185
https://www.youtube.com/watch?v=eE_BqNcCZTk
Intel Arc Graphics | Rendering Cycles in Blender https://www.youtube.com/watch?v=bacIa...
blender.org/download https://www.blender.org/download/
Potential Blender 3.1.1 release https://developer.blender.org/T96241
CYCLES
Cycles: Add Hydra render delegate https://developer.blender.org/rBd3509...
https://developer.blender.org/D14398
https://developer.blender.org/T96731
Cycles: enable HIP for Vega and Vega II (Radeon 7) GPUs on Windows https://developer.blender.org/rBc46e5...
Cycles: don't write light passes for shadow catcher objects https://developer.blender.org/rB9ef40...
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Improve performance writing to vertex groups https://developer.blender.org/rB610ec...
Geometry Nodes: Multi-thread creation of selection from field https://developer.blender.org/rBd3a1e...
UI
3D View: order by depth when selecting cycles through objects https://developer.blender.org/rB3e5e2...
Tiny visual fixes/tweaks for new library override buttons in Outliner https://developer.blender.org/rBb40ac...
Metal: Initial Implementation of Metal Backend for GPU Module. https://developer.blender.org/rB309ea...
Metal: Make GLSL Shader source MSL compliant also https://developer.blender.org/D14378
https://developer.blender.org/T96261
KEYMAP
Keymap: experimental preference always use "Mouse Select & Move" https://developer.blender.org/rBbc290...
3D View: preference to disable selection cycling on first click https://developer.blender.org/rB24c30...
COLOR MANAGEMENT
Color Management: support different settings for render and compositing output https://developer.blender.org/rB7aab5...
UV
UDIM: Improve Tile format detection in filenames https://developer.blender.org/D14320
UV: support "Tweak Tool: Left Mouse Select & Move" https://developer.blender.org/rBd356e...
Complex Solidify: handle vertex creases https://developer.blender.org/D14170
Increase bevel segment limit in modifier from 100 to 1000. https://developer.blender.org/rB082b0...
OUTLINER
Outliner: Don't display library overrides from linked files https://developer.blender.org/rB1ff85...
Outliner: Remove list of library overrides from general display modes https://developer.blender.org/rBdcb52...
Outliner: Don't show Empty base elements in the library overrides mode https://developer.blender.org/rBa6214...
OUTPUT
ImBuf: Add support for WebP image format https://developer.blender.org/D1598
CURVES
Curves: new Add brush https://developer.blender.org/D14340
Curves: improve Comb brush https://developer.blender.org/D14376
GREASE PENCIL
GPencil: lower bounds for gap in dot dash modifier https://developer.blender.org/rB8d424...
GPencil: Cyclic flag for dot dash modifier https://developer.blender.org/D14439
GPencil: Add Scale Thickness to Pivot Point Pie Menu similar to Only Locations https://wiki.blender.org/wiki/Referen...
GPencil: New Envelope Modifier https://developer.blender.org/rBcee6a...
GPencil: Improve smooth operation https://developer.blender.org/D14325
GPencil: Add an xray toggle for each annotation layer https://developer.blender.org/rB08d24...
VR
VR: Add "Camera Landmark from Session" operator https://developer.blender.org/rBA5aa2...
POTPOURRI
OBJ Faster Export https://developer.blender.org/rBe2e4c... https://wiki.blender.org/wiki/Referen...
FBX: Add "Triangulate Faces" option https://developer.blender.org/rBAd700...
STL Export: add "global_space" matrix https://developer.blender.org/rBA0f61...
Fix T96511: New OBJ exporter no longer groups faces by material https://developer.blender.org/rBeb175...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
MASIVAS NOVEDADES - Blender Hoy LIVE #186
https://www.youtube.com/watch?v=wMLGFvoVXME
Blender 3.1.2! https://twitter.com/Blender/status/15...
The place https://www.reddit.com/r/place/?cx=31...
CORE
Apply Object Transform: Multi-user data support https://developer.blender.org/D14377
Modifiers: Support applying modifiers for multi-user data https://developer.blender.org/D14381
CYCLES
Cycles: Add support for light groups https://developer.blender.org/rBad354...
Cycles: approximate shadow caustics using manifold next event estimation https://developer.blender.org/rB1fb02...
Cycles: Optimize Nishita sky https://developer.blender.org/rB633c8...
VSE
VSE: Add channel headers https://developer.blender.org/rB277fa...
VSE: Use edge panning https://developer.blender.org/rBe49fe...
GREASE PENCIL
GPencil: Fading for build modifier https://developer.blender.org/D14309
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Don't create node tree when adding nodes modifier https://developer.blender.org/rB08b4b...
Geometry Nodes: Remove soft min from extrude node scale https://developer.blender.org/rB4a93c...
Curves: Port resample node to the new data-block https://developer.blender.org/rB60a6f...
Geometry Nodes: Add search to named attribute input node https://developer.blender.org/D14516
NODES
Fix: Nodes: Remove hidden links when creating node groups https://developer.blender.org/D14249
UI
UI: Fix cosmetic papercuts of the reroute node https://developer.blender.org/rBee1d5...
UI: Improve node editor dot background https://developer.blender.org/D13302
Add soft limit for Bevel segments in modifier. https://developer.blender.org/D14477
ASSET BROWSER
Assets: Support automatic collection previews https://developer.blender.org/rB810e2...
Assets: Enable collection assets (no longer experimental) https://developer.blender.org/rB253e4...
Assets: Instancing operator option for collection asset dropping https://developer.blender.org/D14507
CURVES
Curves: Curve Pen https://developer.blender.org/rB33608...
Curves: improve Snake Hook brush https://developer.blender.org/D14408
Curves: support converting curves to legacy hair system https://developer.blender.org/D14441
LIBRARY OVERRIDES
LibOverride: Implement default 'user override' behavior https://developer.blender.org/rB6cc9b...
LibOverride: Add a new 'virtual' non-editable override icon and use it in Outliner https://developer.blender.org/rB9394d...
LibOverride: Rename 'delete hierarchy' to 'clear hierarchy', add 'clear single' operations. https://developer.blender.org/rB354db...
Outliner: Don't show indirectly linked Library Overrides properties https://developer.blender.org/rB8b529...
Outliner: New "Hierarchies" view mode for Library Overrides https://developer.blender.org/D14440
KEYMAP
Keymap: "Mouse Select & Move" now uses click to de-select others https://developer.blender.org/rB24997...
I/O
OBJ: New C++ based wavefront OBJ importer https://developer.blender.org/rBe6a9b...
ADD-ONS
Many glTF improvements https://wiki.blender.org/wiki/Referen...
FIXES
Fix long hangs when launching Blender with disconnected network shares https://developer.blender.org/D14506
Fix offset in icons https://developer.blender.org/rB49858...
EXPERIMENTAL
OBJ: mark the new 3.1+ exporter as experimental for now https://developer.blender.org/rBca28f...
UserDef: Add experimental flag for 3d texturing brush. https://developer.blender.org/rB3ce6c...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Última edición por Soliman; 05-04-2022 a las 11:20
GEOMETRY NODES PARA CURVAS: EXPLICADO
https://www.youtube.com/watch?v=xIHudjoH8Ow
00:00 Intro
01:31 Arc Primitive
04:22 Bezier Segment
04:53 Curve Circle
05:02 Curve Line
05:28 Curve Length
06:31 Curve to Mesh
07:36 Profile Curve
08:06 Curve to Points
09:42 Set Point Radius
10:19 Fill Curve
11:12 Fillet Curve
11:20 Star
12:24 Resample Curve
13:53 Reverse Curve
14:28 Sample Curve
15:22 Subdivide Curve
15:37 Instance on Points
17:01 Trim Curve
18:42 Curve Handle Positions
19:16 Curve Tangent
21:03 Curve Tilt
22:12 End Point Selection
24:16 Handle Type Selection
25:21 Is Spline Cyclic
25:54 Set Spline Cyclic
26:28 Spline Length
28:10 Spline Parameter
28:25 Set Curve Radius
30:05 Set Curve Tilt
30:12 Set Handle Positions
30:28 Set Handle Type
30:44 Set Spline Resolution
30:56 Set Spline Type
Manual con todos los nodos (inglés) https://docs.blender.org/manual/en/l...rve/index.html
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
RETO BAJO EL AGUA - Blender Hoy LIVE #187
https://www.youtube.com/watch?v=TDUe0V4Hlv8
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
NUEVO VERTEX PAINT - Blender Hoy LIVE #188
https://www.youtube.com/watch?v=u5jC83iVtqQ
BCON22 - https://twitter.com/BlenderConf/statu...
Webby Awards - https://vote.webbyawards.com/PublicVo...
NEW VERTEX COLORS
Unify vertex and sculpt colors into new color attribute system https://developer.blender.org/rBeae36b
POTPOURRI
Fix: T78228 Send all python errors to info editor https://developer.blender.org/rB2d2bae
Preferences: enable Duplicate Data for curves and point cloud objects https://developer.blender.org/rBe40b0d
Fix setting key shortcuts for insert keyframe menu items https://developer.blender.org/rBcda333
Fix T97098: Color filter sharpening artifacts. https://developer.blender.org/rBd683ea
Fix T96824: New 3.1 OBJ exporter writes incorrect polygon/vertex groups in some cases https://developer.blender.org/rBb32cb0
Fix T97002: Preserve multi socket link order https://developer.blender.org/D14535
UI
UI: Add support for showing socket descriptions in tooltips https://developer.blender.org/rB484a91
UDIM: Move UDIM grid controls to the Overlay panel https://developer.blender.org/rB92c89d
Curves: Hair to Curves rename in Cycles/EEVEE UI https://developer.blender.org/rB8b0430
BLF: sub-pixel positioning support https://developer.blender.org/rBae4387
Gizmos: enable gizmos for the action space https://developer.blender.org/D13999
Render: Add operators to add all used or remove all unused lightgroups https://developer.blender.org/rB2e77a8
ANIMATION
Animation: Select markers before/after current frame https://developer.blender.org/rBf1ae69
Animation: Add F2 for renaming markers https://developer.blender.org/rBd6e724
NLA: Keyframe Remap Through Upper Strips https://developer.blender.org/rB3acbe2
Object: Set Parent (Keep Transform Without Inverse) https://developer.blender.org/D14581
GEOMETRY NODES
Curves: initial geometry nodes support for curves objects https://developer.blender.org/D14277
Curves: Port tangent and normal calculation to the new data-block https://developer.blender.org/rBceed37
Curves: Port curve to mesh node to the new data-block https://developer.blender.org/rB7484f2
Geometry Nodes: show used named attributes in nodes https://developer.blender.org/D14618
Geometry Nodes: Add "Connected" mode to Merge by Distance node https://developer.blender.org/rB81ec3d
Geometry Nodes: Parallelize mesh line node https://developer.blender.org/rB8f344b
Curves: Add support for new curves type in Set Material node https://developer.blender.org/rBc4f7f5
GREASE PENCIL
GPencil: Add skip option to envelope modifier https://developer.blender.org/D14503
CYCLES
Cycles: Support adding Lightgroups from the object/world properties https://developer.blender.org/rB321402
Fix T97159: AOV Pass in Cycles always gets Alpha Value of 1 for whole image https://developer.blender.org/rB0b05e0
Revert "Cycles: enable HIP for Vega and Vega II (Radeon 7) GPUs on Windows" https://developer.blender.org/rB2d472b
CURVES
Curves: improve Add menu for new curves object https://developer.blender.org/D14556
Curves: new Grow/Shrink brush https://developer.blender.org/D14474
Curves: operator to snap curves to surface https://developer.blender.org/rB50869b
Curves: expose convert to particle system operator in sculpt mode https://developer.blender.org/rB30f9eb
Curves: Port legacy curve viewport drawing to the new data-block https://developer.blender.org/rBb84255
PAINT
Painting: Canvas switcher for painting brushes/tools. https://developer.blender.org/rB8b7cd1
PERFORMANCE
PBVH Pixel extractor. https://developer.blender.org/rBe96a80
Edit Mesh: Parallelize bounds calculation with deform modifiers https://developer.blender.org/rB0ba061
Functions: parallelize materializing arrays after field evaluation https://developer.blender.org/rB2aff04
Functions: optimize simple generated multi-functions https://developer.blender.org/rB67c42e
OBJ: further optimize, cleanup and harden the new C++ importer https://developer.blender.org/rB213cd3
KEYMAP
Keymap: restore key-shortcut to remove from local-view https://developer.blender.org/rBf07649
PYTHON API
Text Editor: Get/Set region text API https://developer.blender.org/rBf49a73
ADD-ONS
FBX Export: Add Limit To Visible Objects checkbox to match GLTF export https://developer.blender.org/rBA4075c
Collection Manager: Add QCD widget preference https://developer.blender.org/rBAa65df
WM: avoid unnecessary undo step creation when duplicating https://developer.blender.org/rBd00de9
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
BAKE PARA UDIMs - Blender Hoy LIVE #189
https://www.youtube.com/watch?v=4khMIEOUjck
BAKE
Bake: add UDIM Tile baking support https://developer.blender.org/rB6787c...
CYCLES
Cycles: enable AMD RDNA GPU support on Linux https://developer.blender.org/rB17910...
Cycles: removed UV requirement for MNEE, along with fixes and cleanups https://developer.blender.org/rB58be9...
Mikktspace: Reduce number of data queries to caller https://developer.blender.org/rBc486d...
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: show used named attributes in modifier https://developer.blender.org/rB0178e...
Geometry Nodes: Better support for byte colors https://developer.blender.org/D14705
VSE
VSE: Add frame selected operator for preview https://developer.blender.org/rBe16ff...
VSE: Update first thumbnail when moving handle https://developer.blender.org/rB29b91...
PAINT
UI: Add option to create color attribute directly from canvas selector. https://developer.blender.org/rB56d1d...
Commit D14179: Revamp Vertex Paint With C++ https://developer.blender.org/rB575ad...
Curves: Show sculpt tool settings in panels. https://developer.blender.org/D14700
Color Management: add ACEScg to the default configuration https://developer.blender.org/rBf991f...
ADD-ONS
Magic UV: Release v6.6 https://developer.blender.org/rBA2cbb...
Rigify UI changes https://developer.blender.org/D11352
Fix T97458: Snap_Utilities_Line rotate navigation not working https://developer.blender.org/rBA1ca9...
Change Vertex Colors panel to Attributes in Node Wrangler https://developer.blender.org/D14668
glTF Exporter
PYTHON
PyAPI: temporary context override support https://developer.blender.org/rBf4383...
Text Editor: add Python 3.10 soft keywords to `builtinfunc` list https://developer.blender.org/rBc6ed8...
BUILD
Build: upgrade many library dependencies to new versions for Blender 3.2 https://developer.blender.org/rBb9c37...
SHOUTOUTS
Fix T97497: NLA strip names are now properly contained within the strip bounds https://developer.blender.org/rB2882c...
Fix - Display correct units in "Edit voxel size" widget https://developer.blender.org/rBb2262...
https://developer.blender.org/D14694
NLA: Add Bake Action to the NLA edit menu https://developer.blender.org/rBc63d6...
Fix T96925: Fast diagonal movement in walk navigation https://developer.blender.org/rB0a86a...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
BLENDER 3.3 ALPHA - Blender Hoy LIVE #190
https://www.youtube.com/watch?v=OsDY4zH29QM
Blender 3.2 goes Beta! https://twitter.com/Blender/status/15...
Artwork by Oksana Dobrovolska https://dabrosha.artstation.com/proje...
VSE
VSE: Add precise drag and drop and strip previews https://developer.blender.org/D14560
VSE: Add option to limit timeline view height https://developer.blender.org/D14263
GEOMETRY NODES
Geometry Nodes: Add "Named" to "Remove Attribute" node name https://developer.blender.org/rB2fd8f...
Geometry Nodes: rename used attributes panel https://developer.blender.org/rB9a535...
Geometry Nodes: Move named attribute nodes out of experimental https://developer.blender.org/rB3e7ee...
Geometry Nodes: Add default attribute name to field inputs/outputs https://developer.blender.org/rB0ad73...
Geometry Nodes: refactor array devirtualization https://developer.blender.org/rBae94e...
Curves: Support applying geometry nodes modifier https://developer.blender.org/rB96bdd...
Curves: support spherical delete brush https://developer.blender.org/D14797
UI
UI: Improvements to "Add Color Attribute" menu https://developer.blender.org/D14785
Color Attributes: Add initial fill color option https://developer.blender.org/rB3d5f5...
UI: Fix consistency issues with tooltips and icons https://developer.blender.org/D14768
Shortcuts don't appear on tooltips for tool icons. https://developer.blender.org/T62945
Animation: Sensible frame range for motion paths https://developer.blender.org/rB4e57b...
T95386: Add Discontinuity (Euler) filter to Dope Sheet. https://developer.blender.org/rB7fd11...
PAINT
Use saturation as multiplier for saturation filter https://developer.blender.org/D14808
OUTLINER
Outliner: Add icon column to toggle if library overrides are editable https://developer.blender.org/rB994da...
GREASE PENCIL
GPencil: New Sculpt Auto masking options https://developer.blender.org/rBab5d5...
GPencil: Fix offset modifier performance regression https://developer.blender.org/rB16fe7...
VR
XR: Add object extras, object types visibility session options https://developer.blender.org/D14220
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
MEJORAS PARA PELO! - Blender Hoy LIVE #191
https://www.youtube.com/watch?v=RAb2FiMvl54
NODES
Nodes: Add general Combine/Separate Color nodes https://developer.blender.org/rB82df4...
Geometry Nodes: Improve performance of mesh to points node https://developer.blender.org/D14661
UI
UI: Add Gizmos toggle to SpaceImage https://developer.blender.org/rBed096...
UI: Expand the Snap Curves to Surface operator https://developer.blender.org/D14873
Outliner: add icons for nodegroups https://developer.blender.org/rBb968e...
ANIMATION & RIGGING
NLA: improve visibility of action & active channel https://developer.blender.org/D14820
Allow surface deform when target mesh increases number of vertices https://developer.blender.org/rB5f8f4...
Fix T97529: NLA track buttons still work when hidden https://developer.blender.org/rB4ac61...
CURVES
Curves: support symmetry in curves sculpting brushes https://developer.blender.org/D14795
Curves: add second experimental option for new curves tools https://developer.blender.org/D14840
Curves: control number of control points in new curves https://developer.blender.org/D14857
Curves: show warning when using Add brush without surface https://developer.blender.org/rB18bcd...
Curves: move curve sculpt settings out of advanced panel https://developer.blender.org/rB5b242...
Curves: use old Add - Curve menu for new curves object https://developer.blender.org/D14861
Curves: disable Empty Hair operator when there is no active mesh https://developer.blender.org/rB2ba08...
Curves: support converting legacy curves to new curves object https://developer.blender.org/D14872
PAINT & UV
Transform: use a threshold for UV snapping https://developer.blender.org/D13873
UI: Add color attribute create to canvas selector https://developer.blender.org/rBb96cd...
Switch viewport shading for color tools in solid mode https://developer.blender.org/rB90042...
GREASE PENCIL
GPencil: New option to make noise random in Keyframes only https://developer.blender.org/D14566
LineArt: Object loading optimization https://developer.blender.org/rB03aba...
WINDOWS
Win32: Dark Mode Title Bar Color https://developer.blender.org/D14847
GHOST: Add support for precision touchpad gestures on Windows https://developer.blender.org/rBe58b1...
POTPOURRI
IMBUF: Faster JPEG Thumbnails https://developer.blender.org/D14727
XR: Expose the OpenXR user paths in the event data for XR events https://developer.blender.org/rB23be3...
I/O & ADD-ONS
USD: add volume/VDB export https://developer.blender.org/D14193
Alembic: Enable operator presets when exporting https://developer.blender.org/rB1d668...
Amaranth: Support Image preview on Geometry Nodes https://developer.blender.org/rBA67e4...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
POPURRÍ DE NOTICIAS - Blender Hoy LIVE #192
https://www.youtube.com/watch?v=dtmpmV7bpHY
Qué hay de nuevo:
CURVES
Curves: Interpolate point count in add brush https://developer.blender.org/rB88521...
Curves: Adjust sculpt mode UI layouts https://developer.blender.org/D14922
Curves: add operator to convert hair particle system to new curves https://developer.blender.org/rB94a54...
GEOMETRY NODES
UI: Geometry Nodes Icon https://developer.blender.org/rB28240...
https://code.blender.org/2022/05/geom...
MODELING
Mesh: Add Auto Smooth option to Shade Smooth operator https://developer.blender.org/rBeef98...
UV
UDIM: Add support for packing inside .blend files https://developer.blender.org/rB57877...
3D Texturing: Undo https://developer.blender.org/rB00eb7...
UI
DrawManager: Hide lock acquire behind experimental feature https://developer.blender.org/rB15021...
OUTLINER
Outliner: Remove 'rename library' feature https://developer.blender.org/rB2d9a6...
Outliner: Remove the 'Remap data-block usages' operation https://developer.blender.org/rB30534...
PERFORMANCE
OBJ: improve new importer file parsing performance on windows https://developer.blender.org/rB9757b...
FIXES
Fix: Cycles blocky caustics with rough glass https://developer.blender.org/T97867
Color Management: various improvements and fixes for image saving https://developer.blender.org/rB5baa3...
Fix T97386: Node socket labels swallow click/drag events https://developer.blender.org/rB05b56...
MacOS/AMD: Drawing artifacts in VSE https://developer.blender.org/rBcbc02...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
¡GSoC 2022! - Blender Hoy LIVE #193
https://youtu.be/4_T3Prt4uKk
Qué hay de nuevo:
Blender is now part of the list of recommended Free Software for French public agents https://twitter.com/codegouvfr/status...
Google Summer of Code 2022 https://code.blender.org/2022/05/blen...
High priority bugs: https://pasteall.org/media/7/3/73f80f...
VSE
VSE: New Change Scene option in Change menu https://developer.blender.org/rB205c6...
VSE: Add new Scene and Strip https://developer.blender.org/rBbe84f...
VSE: Delete Strip and Scene Data in one step https://developer.blender.org/D14794
VSE: Display sound sample rate and channels https://developer.blender.org/rB89106...
UI
Revert "Outliner: Remove the 'Remap data-block usages' operation." https://developer.blender.org/rB8c980...
UI: rename Hue/Saturation node to Hue Saturation Value in shaders and textures https://developer.blender.org/rB9b082...
GREASE PENCIL
GPencil: A Ping Pong effect to Time modifier https://developer.blender.org/rB82d72...
CURVES
Curves: Support pressure in sculpt brushes https://developer.blender.org/rBcea37...
OVERRIDES
LibOverride: Do not write MeshDeform, Corrective Smooth, Surface Deform, Laplacian Deform, modifier binding data. https://developer.blender.org/rBb6636...
IMAGE
IMBUF: Thumbnails of all EXR files using less RAM https://developer.blender.org/rBf600a...
PYTHON
Python API: add mathutils.Color functions to convert color spaces https://developer.blender.org/rB469ee...
Python API: make Image.save and Image.save_render more consistent with operator https://developer.blender.org/rB29a3f...
EEVEE NEXT
EEVEE-Next: Add Velocity module https://developer.blender.org/rB0fcfc...
EEVEE-Next: Display error instead of crashing on unsupported hardware https://developer.blender.org/rBf4028...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Reto: Haiku - Blender Hoy LIVE #194
La próxima semana sale... ¡Blender 3.2!
https://youtu.be/51m8mh9mwhg
Blender is now part of the list of recommended Free Software for French public agents https://twitter.com/codegouvfr/status...
Google Summer of Code 2022 https://code.blender.org/2022/05/blen...
High priority bugs: https://pasteall.org/media/7/3/73f80f...
VSE
VSE: New Change Scene option in Change menu https://developer.blender.org/rB205c6...
VSE: Add new Scene and Strip https://developer.blender.org/rBbe84f...
VSE: Delete Strip and Scene Data in one step https://developer.blender.org/D14794
VSE: Display sound sample rate and channels https://developer.blender.org/rB89106...
UI
Revert "Outliner: Remove the 'Remap data-block usages' operation." https://developer.blender.org/rB8c980...
UI: rename Hue/Saturation node to Hue Saturation Value in shaders and textures https://developer.blender.org/rB9b082...
GREASE PENCIL
GPencil: A Ping Pong effect to Time modifier https://developer.blender.org/rB82d72...
CURVES
Curves: Support pressure in sculpt brushes https://developer.blender.org/rBcea37...
OVERRIDES
LibOverride: Do not write MeshDeform, Corrective Smooth, Surface Deform, Laplacian Deform, modifier binding data. https://developer.blender.org/rBb6636...
IMAGE
IMBUF: Thumbnails of all EXR files using less RAM https://developer.blender.org/rBf600a...
PYTHON
Python API: add mathutils.Color functions to convert color spaces https://developer.blender.org/rB469ee...
Python API: make Image.save and Image.save_render more consistent with operator https://developer.blender.org/rB29a3f...
EEVEE NEXT
EEVEE-Next: Add Velocity module https://developer.blender.org/rB0fcfc...
EEVEE-Next: Display error instead of crashing on unsupported hardware https://developer.blender.org/rBf4028...
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter